15 September, 2010

Letting my heart do the thinking



1) Jag älskar Annika Norlin och har lyssnat på henne i alla dess former så mycket som någon kan ha lyssnat på henne. Jag tröttnar aldrig på henne. Hon sjunger på norrländska och hon är klok, begåvad och nu läser hon till psykolog. Hon har äntligen släppt ett ny album som jag kan få spela sönder.

2) Viggo har varit sjuk i öroninflammation och det har jag varit ledsen för och han med men nu är han bättre och varje leende han ger försätter mitt hjärta i lyckorus.

3) Jag skulle vilja lära mig spela dragspel.

4) Jag har varit inblandad i tre husaffärer på mindre än 4 veckor. Flyttat från ett stort på 200 kvadrat och in i två mindre. Inte konstigt att jag inte har tid att fotografera och blogga. Men hjärtat är lugnt.

5) Och apropå titeln: Sitter just nu och tittar på Odd Mollys direktsända modevisning Spring 2011 från NY. Med fantastisk livemusik av Sean Lennon (John Lennon och Yoko Onos son) och Kemp Muhl. Cover på den här.


På en modells arm stod det "Letting my heart do the thinking"Vackert. Och på biljetten stod det "Respectfully ignoring rules." Det är fint. Som att sitta frontrow. Bästa parkett i soffan. Här i norra Värmland fast i NY. Färgerna är avskalade och nedtonade. Fransar och strumpor. Plum och earthy. Mycket lingeri. Cotton anglaise. Och långa knallrosa hårtofsar. Tjusigt.


Senare: Man kan faktiskt se hela showen här.

No comments:

Post a Comment

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.