27 March, 2009

En av många kärlekshistorier

Jane Birkin är så vacker. Serge Gainsbourg så lycklig. De är så kära. Bilderna sprakar.

Serge Gainsbourg spelade in den här låten med alla sina kärlekar. Jane Birkin var bara en. Birgitte Bardot en annan. Han gjorde tillochmed en version med sin dotter Charlotte. Alla versioner är lika bra men den här är min favorit.

__________________________________________

Resultatet av Jane och Serges kärlekshistoria finns i form av en skönsjungande och skådespelande Charlotte. Hon tycks mig ha fått allt, och hon har dessutom lyckats förvalta det. Frankrikes mest berömda musikerbarn. Ett sant kärleksbarn. Som faktiskt numera är en vuxen kvinna med egen karriär, egen musik och egna barn.

5 comments:

  1. Vilket underbart gammalt videoklipp du hittat, helt odödligt!
    Snacka om att kärlek är det mest effektiva skönhetsmedlet. Man blir verkligen glad av att se detta och påmind om att hålla kärleken vid liv i sina liv.
    Kram Pia

    ReplyDelete
  2. Tänk vad mina föräldrar måste varit kära, jag är ju i det närmaste perfekt. :o)

    ReplyDelete
  3. Åh, vilket underbart romantiskt klipp! Dottern har ju ärvt både viskandet och utseendet (mammas som tur var ;).

    ReplyDelete
  4. Ha ha, både utseendet och viskandet.
    Visste ni att Serge har blivit utnämnd till Frankrikes sexigaste ett otal gånger...han har det där fulsnygga utseendet. Det där som Mikael Nyqvist också har.

    ReplyDelete
  5. Vad synd att fulsnygghet traditionellt sett bara funkar för män...
    Får mig att fundera på om någon kvinna kan tänkas vara jämförbart fulsnygg? Hmmm, Bette Midler eller Barbra Streisand kanske? Vad tycker du?

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.