24 February, 2011

Hälsning från sibirisk vinter

För ett ögonblick närmade jag mig sommaren men inatt kröp temperaturen ner till -28° så jag slängdes tillbaka till vintern och tog fram vackraste vinterkappan igen.
Mitt liv blev plötsligt som ett vykort från den siste tsarens tid i Ryssland.


Ja, den här kappan, Twain sweed Coat är verkligen som en liten rysk juvel.

Jag har aldrig varit i Ryssland och jag skulle faktiskt gärna åka till Moskva eller St Petersburg. Det vill min pappa också så kanske kan vi åka dit tillsammans.

Jag hoppas och det känns som om den här sibiriska kylan är på sista versen så vi ska gå ut nu jag och Viggo och låta frosten få bita oss i kinderna ordentligt för snart är det sommar och då kommer den här vinterkylan kännas lika avlägsen som en glömd romans.




5 comments:

  1. Ja vi hade det också kallt..brrr....-31 kalle grader...
    Vilken snygg kappa du är så vacker i den:o)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Kappan och bilderna är jättevackra!
    Spännande komposition av bilderna!!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Hej

    Kom in från en annan blogg som tipsade om dig och dina vackra bilder. Måste bara säga så vacker gjort.

    Kram
    Sussi

    ReplyDelete
  4. Vilka vackra bilder, kappan är så vacker! ..och du också! ; )
    Jag har varit i St Petersburg på vintern och där var allt bara grått grått grått - förutom palatsen och kyrkorna - inget så vackert som du ; )

    ReplyDelete
  5. Hej, vackra bilder du har! Jag har varit flere gånger till St. Petersburg, Moskva samt tagit Trans Sibiriska tåget från Moskva till Vladivostock. jag rekommenderar St. Petersburg på våren eller hösten. Otroligt vacker stad och på Eremitaset kan man tillbringa en hel vecka på, bästa muse´t nånsin ja varit på! Trevlig fortsättning på kvällen.

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.