19 September, 2013

An evening to remember

Rehersaldinner på en fin restaurang i Long Island. Rehersal dinner är något man har i Amerika dagen innan ett bröllop. Vi kom in i ett glödande rum.

Rehersaldinner at Louie´s. The photographs will speak for themselves.
A room filled with golden sunlight.

Vi drogs direkt ut till bryggorna och solen.

We were immidiately drawn out to the pantons were the sun were setting.

Medans vi väntade på de andra gästerna passade vi på att fotografera varandra. Ljuset var så vackert och temperaturen så behaglight högsommarvarm.

As we were waiting for all the other guests we just enjoyed the light, eachother and my camera.
 Lillian har en så förträfflig smak när det kommer till smycken. Hon tycker precis som jag om stora ringar. Kanske en bohemvurm som vi delar. Ett oförlöst 70-tal.
 och Roxanne tar alltid andan ur mig med sin skönhet.


David är det finaste och mest väluppfostrade pojke jag vet. Så allmänbildad och intresserad och charmig så man blir alldeles knockad.
Jag fick ta bilder av honom

om han fick ta bilder av mig
Vet ni hur det känns att svansa runt i en blommig silkesklänning som svirar sig runt benen? Jag älskar den här klänningen. Jag bar den nästan varje dag de där varma dagarna.

så till slut fick vi träffa den vackra leende bruden
The bride to be
och alla ville prata med henne och krama så det fanns inte så mycket tid att ta vackra solnedgångsbilder som jag tänkt

















 Men det var en mycket festlig kväll med helt makalöst goda humrar och rund pinot gris och trevliga människor.

The funky table as Nadine called us. You can just look at our faces and see how happy we were.

The night went so quickly so before I even understood it was over it was time for closure.
Thank you so much for this fantastic evening Scott and Nadine. It was amazing, in every cell and detail.

3 comments:

  1. Vilka fantastiska bilder (som vanligt) Å vilken upplevelse! Din klänning är så fantastisk! Jag har två scarfs från i våras, från Johnny Was och de är i samma tyger en i det okragula och en i det turkosa Kram

    ReplyDelete
  2. Jag är din stora beundrarinna! Bilderna är underbara, ljuset förtrollande och kvällen, samt resan, ser ut att ha varit magisk. Många kramar till dig!

    ReplyDelete
  3. Fantastiske billeder!! ELSKER det hele - og især din kjole. Jeg sidder med et stort smil og føler næsten jeg har været med ;))
    Kram

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.