03 December, 2011

Filmtips: Midnatt i Paris

Åh, jag rymde en kväll (eller jag rymmer flera kvällar i veckan men då handlar det mest om jobb) men jag rymde en kväll för att gå på bio. Det var evigheter evigheter sedan som jag var på bio men ni som hängt med mig här på bloggen ett tag vet ju vilket stort filmintresse jag har.
Så Midnatt i Paris hade fyra aspekter som gjorde att jag verkligen ville se den.
1) Jag älskar Paris
2) Jag avgudar Owen Wilson
3) Jag dyrkar Marion Cottilard
4) Jag ser allt jag kommer över med Woody Allen
Så gissa om det här var en film jag inte ville missa.

Det var en film värd att minnas. En film för litteratur och -konstälskare. För de som tror. För de som kan hantera en saga. För de som är historiskt bevandrade.
Åh jag tyckte verkligen om den.

4 comments:

  1. Också sugen på den och ännu mer när du skriver om den.

    ReplyDelete
  2. Det va härligt att drömma sig bort en stund. Tack för sällskapet! /Åsa & Andreas

    ReplyDelete
  3. Åhh ja, den har jag också sett och det är en fin film. Älskar också Woody Allen. Det enda för mig är tyvärr Owen Wilson som jag inte är så förtjust i. Han är så pratig på något vis. Men älskade filmen ändå. Kram

    ReplyDelete
  4. tack ni fina! Konstigt Katinka, hur man kan tänka olika, jag blev så förälskad i Owen när han spelade i the Royal Tenenbaum...och you, me and Dupree! Åh vad han var fantatsisk (tyckte jag)
    Kram

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.