09 April, 2011

Visionboard-affirmation-tankekraft

Jag har alltid scarpbookat. Inte sådär regelmässigt med bestämda lim och små hjärtan och sådant utan alltid klippt och klistrat och målat och gjort collage. För jag tycker det är så vackert och spännande. Så för några månader sedan läste jag en psykologi-artikel om kraften att göra visionboards, tankekartor, skatt-kartor. Så tänkte jag, det är ju precis det jag alltid gjort utan att förstå det själv.
I stort sett går det ut på att klippa ut bilder ur tidningar och artiklar på dina drömmar och affirmationer.  Man kan bestämma ett tema, inom vilket fält man vill förändra något? Jag gjorde ett visionboard över mitt liv rent generellt. För ökad livskvalité.

Jag klippte faktiskt ur bilder under en längre tid och la i en mapp, så när jag fick en liten stund över satte jag mig och klistrade ihop dem på ett papper.

Sedan ska man placera sitt collage på ett ställe så man ser det varje dag och på så sätt projiceras av sina egna drömmar för att förverkliga dem.

Med tiden kommer visionboarden att bli oaktuell och då är det dags att göra en ny.

I korta drag kan man säga: Tankens kraft är stark.

Andra som skrivit om visionboards är Malenami, Psykologifabriken (om visionboarden i iphonen) Oprah och säkert en massa andra.


No comments:

Post a Comment

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.