21 December, 2010

Touile de jouil-inspiration

Bröllopssäsongen närmar sig och det är så sjukt roligt. Det är som om graviditeten och min mammaledighet har satt fart på hela mig. Det var precis det här jag behövde.

Att få barn, få bli gravid, få föda, få isolera mig och leva med en liten bebis utanför världen fast mitt i världen. En paus ifrån arbetsverkligheten. Då kommer tankarna, längtan och lusten och viljan till allt man vill göra. Producera, vara kreativ, jobba...det är ju faktiskt det roligaste som finns.

Jag försöker få till ett möte med varje bröllopspar som jag förevigar några veckor innan bröllopet. Jag eftersöker alltid lite inspirationsbilder och 5 ord för att få grepp om vilka bröllopsbilder jag ska göra till just dem.  Så fick jag den här fina Toile de jouil-tapeten på mailen av det sötaste paret. Sådant gillar jag. Ett riktmärke, en ton, ett "mood" att gå efter! Nu vet jag precis vilka slags bilder de vill ha. Fransk romantik, lite urtvättat linne, 1700-tal, pigorna på slottet, silver...rosa rosor.




No comments:

Post a Comment

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.