23 August, 2010

Odd Molly

Jag har ju varit förtjust i Odd Mollly i flera år nu, men när jag hörde Per Holknekt sommarprata i somras blev jag ännu mer besatt. Vilken människa. Vilken livshistoria! Det bästa sommarprogrammet jag hört någongång. Jag höll på att köra av vägen av spänning då jag lyssnade på honom. Man måste ju bara älska det han producerar.
Så, det får Odd Molly-diggas lite mer hos mig. Dessutom är jag väldigt förtjust i saker som har ett andrahandsvärde. Jag inbillar mig att vår värld blir bättre av saker som har ett starkt värde på andrahandsmarknaden. Tidlöst och stilfullt. Åtråvärt och försiktigt. Så långt som möjligt från vårt slit och släng-samhälle.

Nu har jag letat mig som besatt efter dessa två klänningar, den ena heter 492, vet inte vilken kollektion den kan vara ifrån, kanske 5 år gammal. Den är så vacker. Jag vill ha den. Om ni sett någon som har just den här så vill jag köpa den. Storlek 3. En annan färg skulle också fungera. Bilderna har jag tagit från tradera, något auktionsproffs budade hem den mitt framför ögonen på mig.
Den andra klänningen jag vill ha heter Odd Molly Annie Oakley Strap dress i dark pink från sommarkollektionen i somras. Har sett den i strl 4 på ett ställe, men det blir nog för stort. Behöver storlek 3. Den är mycket vacker.


Man kan alltså kalla det här inlägget för en efterlysning efter dessa två fantastiska klänningar.

3 comments:

  1. och jag hoppas på att buda hem just din ikväll :) Du vet väl att de har en outlet i närheten av Kostaboda? Jag och min fina Tessa ska dit på långhelg snart.

    ReplyDelete
  2. Häär har du den!
    http://www.blocket.se/jamtland/Odd_Molly__Mexx__Ormskinns_kostym_29082052.htm?ca=3&w=1

    ReplyDelete
  3. Ja, jag har skickat säkert 15 mail till de där som säljer den i Östersund och erbjudit massa pengar, men nåt är fel, mailade dem dagen efter att annonsen las ut. Antingen har de glömt av eller något. Konstigt är det iallafall.
    Jag fick aldrig min livinglovingdress såld på tradera, om du vill ha den lina kan du ge ett bud. Jag var nog för dyr på reservationspriset. Är nöjd med 700.

    Tjingeling

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.