21 December, 2006

Länge leve skidorna

I vintras när OS sändes från Turin var jag i Frankrike och missade de svenska medaljerna på TV. Så, det var med stor glädje som jag ikväll såg OS-krönikan och fick se alla de 14 stolta och glimrande medaljerna uppmappade. Vilken spänning. Vilken dramaturgi.
  1. Länge leve SVT.
  2. Länge leve Public Service.
  3. Länge leve vinter-spelen.
  4. Länge leve snön.
  5. Länge leve kärleken till sporten.
  6. Länge leve skidåkningen.
  7. Länge leve Torsby (där både Bergman och Lind gick på gymnasiet. Lind samtidigt som mig. Nu var ju inte jag någon längdfåne i dessa år då jag hängde mer i fotolabbet än i skidspåret så jag hann inte bli närmare vän med dessa sköna gossar men jag är säker på att de var hemma hos mig och Lina på Vitsandsvägen på någon fest mellan träningspassen)

Bilden är tagen av mig i Schweiz och har inget med OS i Turin att göra. Mina spår är de till höger. Jag har problem med vänstersvängen. Tyvärr är jag för gammal för att bli skidelit men jag är tillräckligt ung för att få köra sjysst offpist och få en bra tid på Vasaloppet!!

Om jag nu skulle få för mig att satsa på elit säger Jögga att det är cykling som gäller för där har eliten en högre ålder. Vem vet. Kanske är det nästa steg i mitt liv? Först hoppas jag att denna vinter få 100 mil längskidor i benen (tunneln har hitentills gett mig 11). Må snön falla.

No comments:

Post a Comment

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.