29 September, 2010

Vi placerar våra pengar olika

Jag: Shit, jag fick 1400 kr för Odd Molly-sjalen "scarf scarf" på Tradera.
Han: 1400, oj oj, vad köpte du den för då?
Jag: 1000 kronor.
Han: Vad sa du att du hade köpt den för sa du?
Jag: Jo, jag köpte den här sjalen för ett år sedan för 1000 kronor.
Han: Har du köpt en sjal för 1000 kronor!!!!
Jag: Ja, men jag fick ju 1400 kronor för den nu ett år efteråt på Tradera så det var ju ett bra köp. Bättre än aktier.
Han: Men det rättfärdigar väl inte ett sjalköp för 1000 kronor! Man kan väl inte gå och köpa en sjal för 1000 kronor? 
Jag: Näe, det kanske man inte kan men nu har jag gjort det och jag har sålt den och fått 1400 kronor för den så det så.

Jag älskar Odd Mollys andrahandsvärde.



1 comment:

  1. Haha, är det inte typiskt att de fokuserar på fel saker? Detta var ju en stor vinst! Grattis!

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.