09 July, 2009

Andras bloggar

Jag pratar med så mycket människor nuförtiden att jag får utlopp för mitt uttryckande och därför inte känner något behov alls av att skriva. Det är lite sorgligt kan jag tycka men jag vet att det kommer att komma dagar när behovet av skrivandet växer igen, sådär ute i september.  
Istället hade jag tänkt att tipsa om de där bloggarna som jag brukar gå in på själv då och då, bloggar som bjuder på något extra och viktigt för mig. 
 Underbara Clara  är tösen som alltid går klädd i rutiga, vackra 50-tals klänningar som hon hittar på loppisar och hon köper aldrig något nytt. Hon gör mig så glad med sin snälla uppenbarelse och sina tankar om recycling och gud och kakburkar.
Lolitas är en blogg där man inte får reda på något om författaren, istället är det fragment av andra konstnärer, andras bilder som hon hittat, tankar, strofer. Alltid ren poesi. Lustfyllt. Jag blir otroligt inspirerad varje gång jag går in där. 
East side bride annonserar sig som INDIE wedding planning and (living) Jag går in där ibland och hämtar inspiration till mitt eget bröllop (som gud vet om det någonsin kommer att bli av)
Fröken Nord längtar efter kärleken. Så smärtsamt vackert. Mycket tankar om musik, humor, låttexter. Som att tjyvläsa någons dagbok.  Typmening "Ibland är en lögn det finaste man har."
 Anna Öhgren. Hon skriver så fantastiskt roligt att jag då och då trillar av stolen. Typmening "Denna fantastiska talang som förvandlade sig själv från liten svart pojke till en vit tant, men som trots detta ändå lyckades uppehålla en viss stjärnstatus i decennier."  
Det finns väldigt många fler intressanta, personliga bloggar, men dessa fem är lite speciella för mig.

No comments:

Post a Comment

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.