13 April, 2008

Vilse på Rattsjöberg

På min fest förra lördagen var det två gäster som kom lite vilse. Till saken hör att de inte varit hem till mitt barndomshem tidigare där festen hölls (och som ligger mitt ute i djupa  skogen 5 km från närmsta ödsliga landsväg) och de kände heller inte så många av gästerna. De kom farande längst med vägen och på ett ställe hängde en ballong.
"-Där måste festen vara", tänkte de och körde in. Parkerade bland de andra bilarna som stod där och klev in. På farstun stod påsar från systembolaget och backar med öl. De kom in i huset som hade full feststämning och frågade efter Helena. "Hon är nere vid sjön" svarade en person. De två gästerna tog av sig kläderna och slog sig ner.
De stannade minst en halvtimme och kände efter ett tag att de kanske skulle gå ner till sjön och leta efter Helena (mig) som fyllde år. Det var ju ändå därför de var där.
De klev ner till sjön och när de väl hittade Helena så var det inte Helena (mig) de fann utan en helt annan person som visserligen hette Helena men hon fyllde inte år.
De tackade för sig och åkte därifrån fnittrande och förvirrande och en kilometer längre bort fann de den riktiga festen.
Helt fantastiskt kul tycker jag. 

No comments:

Post a Comment

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.