05 November, 2007

Koh eller Kho


Koh lanta, Koh Lipe, Khao Lak, Kho Phi phi, Koh Chang, Koh Tao, Koh Samet, Koh Samui....för den som inte varit i Thailand (läs Helena) verkar det vara ett ändlöst mysterium att hitta rätt sorts Koh.
Jag hade tänkt att vi skulle vara bortresta en månad. Åka tåg genom ljusgröna risfält, se solnedgångar från öde stränder och jag hade tänkt att hänge mig åt att fotografera Ankor Vat i gryningsljus. Allt tillsammans med min perfekta älskling.
Det skulle vara den resan där vi lärde känna varandra ordentligt. Där vi efter 8 år kunde se varandra i ögonen och säga "gud va du är vacker". Vi skulle spela 5 timmar långa schacksekvenser på en solvarm terrass och höra syrsor sjunga i subtropisk djungel.
Kanske bege oss in med båt på Mekong-floden, möta en "mörkrets hjärta" figur och höra historier som ger perspektiv på tillvaron.
Jag har drömt om den där resan sedan förra vintern.
Men, det blir inte så. Vår månadslånga bagpackingresa i Sydost-Asien har förvandlats till en två veckors charter i Thailand med andra feta turister. Antagligen kommer vi att sitta och glo på en solstol och se Kerstin från Östmark i solstolen brevid. Hon verkar iallafall ha mer koll på vilken Koh man ska besöka eftersom hon vid det här laget har varit i Thailand 12 gånger.
Mitt liv ser inte ut som jag tänkt mig just nu...

1 comment:

  1. Reflektion, hur blev det egentligen!!!!!

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.