14 August, 2007

Med skogen som vittne

Jag tycker om att arbeta med komposition och motiv som på en scen. Jag föreställer mig teaterscenen i min sökare och jobbar utifrån kompositionen som en scenograf.
Då går jag igång.
Jag vill vill att mina bilder ska vara släkt med 1800-talets oljemålningar från romantikeran. Eller från fotografin i sagan om ringen-triologin. Perfekt komposition.
Tack Jenny och Anders för att ni vågade följa med fotografinnan ut i skogen med klackar som sjönk ner i djup mossa och skir brudslöja som alla granar ville behålla. Det var modigt.
Ni förstod det här med att göra allt för konsten.

8 comments:

  1. Jättefina bilder. Lite annorluna bröllopsbilder, men jag gillar dem skarpt.

    /J.

    ReplyDelete
  2. Hur lyckades du sälja in den idén? *imponerad*
    Snyggt blev det iallafall, skönt ljus.

    ReplyDelete
  3. helt otroligt vackert drömska foton! (förmodligen en mening som får svensklärare och språkpoliser att se rött men sen så finns det ju ändå inte ord nog att beskriva din oerhörda talang och ditt pricksäkra öga för sånt som är ljuvt att vila synen på).

    ReplyDelete
  4. förresten! när kommer nästa klänning? saknar det inslaget på bloggen.

    ReplyDelete
  5. Vackra Helena! Nu är vi tillbaka från Malaysia. Och vad väntar oss? Jo, ljuvliga minnen från den där skogen vi hittade den där alldeles speciella dagen. Ljuset, stämningen och känslan av..förtrollning. Vi gillar. Kram!

    ReplyDelete
  6. Linn! Veckans klänning kommer snart tillbaka. När fotografinnan får lite mer tid så.. tack för att du minns!

    ReplyDelete
  7. Jenny och Anders! Välkomna hem mina sköna!

    ReplyDelete
  8. Tesa! Jag tror det var de som sålde in idén till mig, och jag förvaltade den väl. tusen tack för din uppmärksammhet!

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.