14 May, 2007

Sarah

Jag fick ett långt, handskrivet brev av vackra Sarah häromdagen. Ett snirklande brev med en familjär och bekant handstil. Hon har skrivit brev till mig sedan jag var 8 år. Och jag till henne. Alltsedan hon var 9 år.
Ibland tror jag att hon är själva fundamentet för min skrivlust. Den startade ju nånstans där i brevväxlandet med henne. Den frodades på lustiga brevpapper och i originella kuvert med sprakande hemligheter och magiska tankar.
Varje gång jag får ett nytt handskrivet brev av henne tackar jag nån slags själslig gud över att få dem. Jag har samma känsla nu som när jag var 8 år.
Inget går upp mot ett handskrivet brev från Sarah.

6 comments:

  1. Anonymous14 May, 2007

    åh, handskrivna brev är verkligen någonting alldellens särskilt fint!

    ReplyDelete
  2. Anonymous15 May, 2007

    Tänk en gång i tiden var jag väldigt dedikerad någon slags kalligrafi på hobby-nivå. Idag "hinner jag inte med" - tänk på att breven antagligen kommer vara det enda historiska arvet generationer efter oss - då alla ettor o nollor lagt av :)

    Jag har sålt mina första bilder! Tre bilder från Indien till ett Holistiskt företag som säljer healing resor till Indien. Cool grej va? ;)

    ReplyDelete
  3. Handskivna brev är det finaste. Lycka.

    ReplyDelete
  4. Anonymous01 June, 2007

    Fanken va fina foton du tar. Fortsätt så.

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.