27 March, 2007

Telefonförsäljare 2

Mitt i något viktigt ringer campingtelefonen. jag svarar:
-Torsby Camping, det var Helena.
-Ja, hej Magdalena, jag heter Anneli och ringer från Phonera."
(Om de ska vara så personliga med en får de väl åtminstone hålla reda på vad man heter. )
-Jag vill inte ha nåt med phonera att göra, svarar jag.
-Jasså, vadå? säger hon.
Jag svarar: -Vi har blivit lurade och det tog oss 2 år att bli av med avtalet. Phonera ger oss kväljningar. Dra så långt ni kan. Byt helst jobb. Nu har jag inte tid längre. Hej då!
Hon sitter på andra sidan luren och försöker.
Jag tänker, att vara telefonförsäljare måste vara det värsta jobbet som finns. Fast det är klart, det är bättre än att stämpla som nån sa i en kommentar. De får vara hur mycket telefonförsäljare de vill. Bara de inte ringer till mig.
Jag börjar bli en bitter argbigga.

3 comments:

  1. Jag skulle nog stämpla i evighet hellre än att bli en sån! :) Hatar dem!

    ReplyDelete
  2. www.nix.nu

    Helt underbart!

    Jag skrev upp mig för ett år sedan. Har inte hört av en telefonförsäljare sen dess.

    Bara ringa, verifiera någon dag senare, sen är det klart.
    UNDERBART!

    ReplyDelete
  3. Hej Helena!

    Phonera har 59 000 kunder inom Telefoni, Hosting och Internet och enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) undersökning av den svenska tele- och datamarknaden har vi de mest nöjda företagskunderna inom fast telefoni (2009, 2008 & 2005).

    Vi är ett företag med kunden i fokus och vår önskan är att varje kund upplever att deras synpunkter tas på allvar. Det är mycket tråkigt att du har haft en negativ erfarenhet av Phonera, hör gärna av dig till mig om du upplever att du inte fått tillräcklig hjälp eller om du önskar förmedla fler synpunkter!

    Annette Boije
    Kundombudsman
    annette.boije@phonera.se

    www.phonera.se

    ReplyDelete

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.